Tijdregistratie door medewerker volgens algemene tijdregistratie
Tijdregistratie vanuit het verslag of decursusformulier
Wanneer de gebruiker een verslag opslaat verschijnt er een pop-up indien aan de volgende voorwaarden is voldaan
- de datum ligt tussen begin en einddatum
- de medewerker behoort tot de geselecteerde discipline (optioneel)
- de cliënt verblijft op een van de geselecteerde afdelingen (optioneel)
- de checkbox ‘Zichtbaar maken voor gebruikers’ is geselecteerd
In de pop-up kan de gebruiker tijd registreren voor de ingerichte activiteiten.
De toelichtingen zoals ingevoerd in het scherm ‘Beheer’ zijn oproepbaar onder de ‘i’ icoontjes.
Als een activiteit cliëntgebonden is wordt de naam van de cliënt getoond. Als een activiteit niet-cliëntgebonden is wordt, indien van toepassing, een drop-down lijst getoond.
Tijdregistratie in het overzichtsscherm
Om de gebruiker overzicht te geven van de geregistreerde tijd en tevens de mogelijkheid te geven om op ieder gewenst moment tijdregistraties toe te voegen is er een overzichtsscherm.
Dit scherm opent door in de navigatiebalk te klikken op de initialen of profielfoto van de gebruiker en ‘Tijdregistratie’ te kiezen.
De gebruiker heeft hier op ieder moment overzicht van:
- alle registratieregels die op dit moment voor de eigen discipline beschikbaar zijn gemaakt
- alle door de gebruiker geregistreerde tijd per regel
Het totaal van geregistreerde tijd van vandaag wordt tussen haakjes getoond achter de naam van de ingelogde gebruiker.
Door te klikken op wordt dezelfde pop-up getoond als hierboven beschreven, met als enige aanpassing dat bij een cliëntgebonden activiteit, de cliënt handmatig moet worden opgezocht in het veld ‘Voor:’.
Als de checkbox ‘Beperken tot cliënt van afdeling(en)’ aanstaat in de gekozen tijdregistratieregel, dan kunnen alleen cliënten geselecteerd worden van de afdelingen die in de tijdregistratieregel zijn aangevinkt, anders alle cliënten van de hele organisatie.