Selecteer een pagina

Berichten ontvangen

In het Overzichtsscherm zijn in de ‘Ongelezen Berichten’ box alle ongelezen berichten die aan de ingelogde gebruiker zijn verzonden te zien. Door op een bericht te klikken opent dit bericht direct in het berichtenscherm.
Berichten ontvangt men wanneer er direct via ‘Bericht versturen’ naar een specifieke behandelaar een bericht verstuurd wordt, of wanneer er na verslagging een bericht verstuurd wordt en de behandelaar gekoppeld is aan een afdeling.

In de navigatiebalk bevindt zich de knop ‘Berichten’.  Op deze knop zit een teller voor het aantal ongelezen berichten. Door op deze knop te klikken opent het berichtenscherm.

Bij het ontvangen van een nieuw bericht verschijnt in het scherm een venster met een melding dat er nieuwe berichten zijn. Door hierop te klikken wordt ook het berichtenscherm geopend.

 

Er zijn verschillende soorten berichten:

  • Een bericht van een andere Ysis gebruiker;
  • Een verwijzing van een andere Ysis gebruiker;
  • Een herinnering met betrekking tot een Timeline activiteit;
  • Een Zorgmail bericht (Laboratoriumuitslag, Specialistenbrief, Radiologie-uitslag);
  • Een Zorgdomein bericht(met betrekking tot een verwijzing via Zorgdomein);
  • Een notificatie vanuit een gekoppeld Elektronisch Voorschrijfsysteem;
  • Een notificatie vanuit een gekoppeld ECD;
  • Een notificatie n.a.v. een ingevuld triageformulier;
  • Voor de beheerder: berichten voor ongeautoriseerde toegang, gearchiveerde of geblokkeerde gebruikers en validatie e-mailadres berichten

In het berichtenscherm zijn alle berichten die aan de ingelogde gebruiker zijn verzonden te vinden.

Er kan één bericht per keer worden geopend, bij het openen van een nieuw bericht, sluit het vorige bericht automatisch. Als een bericht is geopend, dan is de naam van de cliënt blauw gekleurd. Er kan nu op de naam van de cliënt worden geklikt om naar het dossier te gaan.
Indien een bericht over een cliënt door een andere discipline is verstuurd, wordt er niet alleen naar het dossier van de cliënt genavigeerd, maar ook naar de verslaglegging van de discipline die het bericht verstuurd heeft.

Indien een bericht naar meerdere ontvangers is gestuurd, zijn de andere ontvangers ook zichtbaar door middel van initialen. Door met de muis boven de initialen te staan zijn de volledige namen en disciplines van de ontvangers zichtbaar. De functie van de verzender van het bericht kan gezien worden door met de muis over de naam te bewegen.

De werking van de ontvangen berichten is in een aantal gevallen anders. 
  • Voor de discipline verpleging. Aangezien verpleegkundigen als team 24 uur per dag aan het werk zijn, is de werking van de berichten hierop aangepast. Verpleegkundigen met een betrokkenheid bij een cliënt/dossier, zijn net als behandelaren gekoppeld aan een dossier/cliënt. Een ontvangen bericht dat door één van deze verpleegkundigen gelezen is, zal voor de andere verpleegkundigen ook de status ‘gelezen’ krijgen. Als een bericht op ‘ongelezen’ wordt gezet, zal dit ook voor alle betrokken verpleegkundigen zichtbaar zijn.  
  • Verwijzingen. Indien een verwijzing naar meerdere ontvangers is verstuurd, staat dit bericht voor alle ontvangers op gelezen zodra dit door één van ontvangers is gelezen.
  • Beheer berichten. Indien er sprake is van meerdere beheerders zal een bericht voor allemaal op gelezen staan zodra dit door een van hen is gelezen.

Berichten beantwoorden, doorsturen of ongelezen maken

Via  kunt u een bericht beantwoorden, doorsturen of ongelezen maken indien dit mogelijk is voor dit type berichten. Wanneer een bericht beantwoord wordt is het mogelijk om niet alleen naar de verzender te antwoorden, maar ook een andere ontvanger toe te voegen. Indien een bericht is verstuurd naar meerdere ontvangers, is het ook mogelijk om voor de optie ‘allen beantwoorden’ te kiezen.

 

Afgehandelde berichten archiveren

Als een bericht is afgehandeld, kunt u het bericht archiveren door op ‘Archiveren’ onder het bericht te klikken. De gearchiveerde zijn in te zien door een vinkje te zetten bij ‘Gearchiveerd’ bovenaan de berichtenlijst. Een bericht kan alleen door ontvanger zelf gearchiveerd worden.

Voor de verpleegkundige discipline is de werking net even anders. Als een bericht door een van de verpleegkundigen wordt gearchiveerd, zal dit voor alle ontvangende verpleegkundigen ook gebeuren.

Opschonen van meerdere berichten

Het is ook mogelijk om meerdere berichten tegelijk te archiveren. Klik op ‘Opschonen’ en vervolgens verschijnt onderstaande pop-up. Kies tot welke datum de berichten opgeschoond moeten worden.