Wachtwoord vergeten of wijzigen
In Ysis is het mogelijk om zelf een nieuw wachtwoord op te vragen of het bestaande wachtwoord te wijzigen, zonder de applicatiebeheerder of de helpdesk te bellen. Dit is alleen mogelijk als er geen gebruik wordt gemaakt van een Single Sign-on via een andere applicatie.
Hiervoor wordt op het inlogscherm een ‘Wachtwoord vergeten?’ link getoond. Er moet zijn uitgelogd om deze link te zien.
Om het wachtwoord te wijzigen moet de gebruikersnaam bekend zijn. Daarnaast moet het email adres in het medewerkersprofiel zijn ingevoerd. Is dit niet het geval: neem dan contact op met de beheerder. Deze kan het email adres toevoegen of een nieuw wachtwoord aanmaken.
1. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’
2. Er verschijnt nu een nieuwe popup:
3. Voer hier de gebruikersnaam in om een link per e-mail te ontvangen, waarmee het wachtwoord gewijzigd kan worden. In de ontvangen mail staat vervolgens een link naar het scherm om het wachtwoord te wijzigen.
Het volgende scherm verschijnt:
Vul hier twee keer het nieuwe wachtwoord in. Voor de eisen van een wachtwoord zie Inloggen en uitloggen.
Deze link is tijdelijk geldig. Mocht deze zijn verlopen kunnen alle stappen opnieuw doorlopen worden.
Na het invoeren van het nieuwe wachtwoord kun je op ‘Inloggen’ klikken om direct in te liggen met gebruikersnaam en nieuwe wachtwoord.