Selecteer een pagina

Verwijzen naar een andere discipline

In Ysis kan een gebruiker verwijzen naar een andere discipline als de beheerder de autorisatie ‘Verwijzen naar andere disciplines’ heeft toegekend. 

Klik op ‘Verwijzen’ in het menu Acties. Selecteer de discipline aan wie de verwijzing gericht is.

Achter de discipline zijn de initialen van de medewerkers te zien die namens die discipline verbonden zijn aan de afdeling waar de cliënt is ingeschreven. Voorwaarde om te kunnen verwijzen is dat er ten minste één medewerker van een discipline gekoppeld is aan de afdeling.

Voer de reden van verwijzing en vraagstelling in en druk op ‘Verzenden’.

In de verslaglegging wordt automatisch een regel toegevoegd met de zojuist verzonden verwijzing. Deze wordt gekoppeld aan de episode ‘Algemeen’.

De betreffende medewerkers krijgen een bericht in de inbox met daarin de tekst van de verwijzing. Dit is geen gewoon bericht, maar een verwijsbericht. Op een verwijsbericht kan niet gereageerd worden. Een verwijsbericht kan op ‘ongelezen’ gezet worden, door op te klikken. Voor de mede-hoofdbehandelaren van deze cliënt is deze verwijzing dan weer nieuw/ongelezen. Alle ongelezen verwijzingen voor de eigen discipline zijn te filteren in de berichten box.

Zodra de ontvangende gebruiker het dossier aanroept, wordt de behandelrelatie met die discipline aangemaakt. Deze discipline verschijnt dan ook in het overzicht van disciplines onder het tabblad ‘Verslag’.

Geen discipline beschikbaar

Wanneer bij het verwijzen naar een discipline er geen medewerkers zijn voor die discipline op de betreffende afdeling, wordt dit zichtbaar gemaakt in het scherm. Dit voorkomt dat een verwijzing wordt gedaan die nooit door een medewerker verwerkt wordt. De discipline is dan uitegrijsd en de melding ‘(let op: geen medewerkers)’ wordt getoond.