Selecteer een pagina

Noodprocedure Ysis

De oorzaak van het niet bereikbaar zijn van Ysis kan meerdere redenen hebben:

Het wifi-netwerk van uw organisatie is niet bereikbaar of heeft geen internetverbinding.

Ysis is bereikbaar via apparaten met een 4G verbinding. Belangrijk om in de procedures op te nemen hoe medewerkers inloggen indien zij niet via de gebruikelijke apparatuur inloggen, met name de mogelijkheden van authenticatie dienen goed doordacht te zijn.

Multifactorautenticatie is niet mogelijk.

Ysis is (gedeeltelijk) niet bereikbaar.

  • Gerimedica zal een bericht tonen met de reden waarom Ysis niet bereikbaar is als men wil inloggen in Ysis.
  • Op de handleiding van Ysis staat onder ‘Bekende problemen’ wat de voortgang is van de onbereikbaarheid.
  • Onder zeer uitzonderlijke omstandigheden is het bericht en de handleiding van Ysis niet bereikbaar. Dit heeft de afgelopen jaren niet plaatsgevonden.

Wij maken een onderscheid tussen geplande downtime en ongeplande downtime. Bij geplande downtime, communiceren wij dit van tevoren via een nieuwsbrief en is de reden meestal het uitvoeren van onderhoudswerkzaamheden of het releasen van nieuwe functonaliteit.

Bij ongeplande downtime gaat er onverwacht iets mis in het systeem en nemen wij actie om zo snel mogelijk Ysis weer in online te krijgen. De downtime wordt gemeld op de bekende problemen pagina. Daarnaast is het mogelijk om, op aanvraag via een ticket, een rapport te ontvangen worden met meer details over de oorzaak, de exacte duur en de doorgevoerde oplossing, de zogenaamde RCA.