Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Selecteer een pagina

Meerdere gebruikers Yris

De cliënt of wettelijk vertegenwoordiger met toegang tot Yris kan extra personen uit het netwerk van de cliënt uitnodigen om mee te lezen in het cliëntportaal. Alle toegevoegde personen vormen samen het cliëntnetwerk.

Uitnodiging versturen

Een cliënt of wettelijk vertegenwoordiger kan extra gebruikers toevoegen via het tabblad ‘Cliëntnetwerk’.

Door op ‘Uitnodigen’ te klikken, verschijnt een pop-up waarin de volgende gegevens verplicht moeten worden ingevuld:

  • E-mailadres
  • Mobiel nummer
  • Soort relatie met de cliënt

Ter verificatie moet de cliënt of vertegenwoordiger akkoord gaan met de verklaring:
“Ik begrijp dat ik deze persoon voor de rest van het leven van de cliënt toegang verleen tot de cliëntgegevens, tenzij ik de toegang zelf intrek.”

Na het invullen van de gegevens en het geven van akkoord kan de uitnodiging worden verstuurd met de knop ‘Uitnodiging versturen’.

Statussen van uitgenodigde gebruikers

Zodra de uitnodiging is verzonden, ziet de cliënt, of de wettelijk vertegenwoordiger detailinformatie van de uitgenodigde gebruiker. De naam van de uitgenodigde gebruiker wordt pas zichtbaar indien deze het account heeft aangemaakt.

Een uitgenodigde gebruiker kan verschillende statussen hebben:

  • Uitgenodigd – De uitnodiging is verstuurd, maar nog niet geaccepteerd.
  • Uitnodiging verlopen – De uitnodiging is niet binnen 48 uur geaccepteerd en is verlopen.
  • Actief – De gebruiker heeft de uitnodiging geaccepteerd en toegang tot het cliëntdossier.
  • Geen toegang – De toegang is ingetrokken door de cliënt of wettelijk vertegenwoordiger.

 

 

Hoe accepteert een uitgenodigde gebruiker de uitnodiging?

De uitgenodigde ontvangt een e-mail met een link om de uitnodiging te accepteren (status = Uitgenodigd).

  • Klik op ‘Uitnodiging accepteren’ in de e-mail.
  • Er opent een pagina waarop de gebruiker een account kan aanmaken via ‘Registreer’ onder het inlogmenu.
  • Heeft de gebruiker al een account? Dan kan hij/zij direct inloggen met het bestaande e-mailadres en wachtwoord.
  • Na registratie ontvangt de gebruiker een bevestigingsmail. Let op: deze link vervalt binnen 5 minuten.

Belangrijk: De uitnodigingslink is 48 uur geldig. Daarna verloopt deze automatisch (status = Uitnodiging verlopen).

Is de uitnodiging verlopen? Dan kan de cliënt of vertegenwoordiger in het cliëntportaal op ‘Uitnodiging opnieuw versturen’ klikken.

Een nog niet geaccepteerde uitnodiging kan ook worden aangepast via ‘Uitnodiging bewerken’.

Toegang en beveiliging

  • De uitgenodigde krijgt pas toegang tot het cliëntdossier na acceptatie van de uitnodiging en het inloggen met het zelfde e-mailadres en telefoonnummer als waarmee de uitnodiging is verstuurd.
  • De cliënt of wettelijk vertegenwoordiger kan op elk moment de toegang intrekken via de optie ‘Toegang intrekken’ (status = Geen toegang).

Voorwaarden voor uitnodigingen

  • Maximaal 20 extra gebruikers kunnen worden uitgenodigd. Dit is inclusief verlopen en actieve uitnodigingen.
  • Het volledige overzicht van gebruikers in het cliëntnetwerk is beschikbaar in het zorgdossier.
  • Als de toegang van de cliënt of wettelijk vertegenwoordiger wordt ingetrokken, wordt de toegang van alle andere gebruikers in het cliëntnetwerk tijdelijk ingetrokken. De nieuwe primaire gebruiker kan de toegang opnieuw activeren.
  • Bij overlijden van de cliënt wordt twee weken na de overlijdensdatum alle toegang tot Yris ingetrokken.
  • Geen dubbele uitnodigingen: een e-mailadres of telefoonnummer kan slechts één keer worden gebruikt. Is er een fout gemaakt? Neem dan contact op met Gerimedica Support.