Selecteer een pagina

Uitvalbak beheren

Wanneer Ysis een laboratorium-, MEDSPE of MEDRAD bericht heeft ontvangen, maar dit niet kan verwerken, zal het bericht onder het tabblad uitvalbak te zien zijn onder het tabblad ‘Beheer’. De toegang hiertoe wordt bepaald door een autorisatie. De meest voorkomende redenen waarom een bericht in de uitvalbak terecht komt:

  • de cliënt is niet bekend in Ysis;
  • het BSN is niet ingevuld of komt niet overeen of is ingevoerd nadat het labresultaat is verstuurd;
  • het lab bericht dat wij ophalen heeft niet het juiste formaat*;
  • de cliënt heeft geen actief dossier in Ysis en is dus uitgeschreven of de patiënt heeft geen behandelrelatie met de medische discipline.

De beheerder kan in dit scherm controleren voor wie het lab bericht bestemd is door te klikken op de regel en vervolgens op ‘Extra informatie’. Alle details van het bericht worden nu getoond.

 

Controleer wat de reden is dat het bericht in de uitvalbak terecht is gekomen. Vraag de verzender om de juiste of ontbrekende informatie in te voeren en het bericht opnieuw te verzenden. Klik vervolgens op ‘Markeer als verwerkt’. Hiermee verandert de status in het overzicht.

Het is van belang om de uitvalbak regelmatig te controleren op nieuwe berichten.

* wij ondersteunen alleen XML formaat, geen EDIFACT. In Zorgmail kan ingesteld worden hoe ontvangen lab berichten in het juiste (XML) formaat naar ons doorgestuurd kunnen worden. Neem a.u.b. contact op met Zorgmail om in dit juist in te stellen.

Om Zorgmail te implementeren kunt u hier informatie vinden.