Bekende problemen
 
Datum
Module
Beschrijving
Status
Alternatief
14-08-2025 ELZ In het declaratiebestand verschijnt een foutmelding “soort bericht ontbreekt of is onjuist” of een XSLT foutmelding Opgelost De prestaties kunnen opnieuw worden ingediend
14-08-2025 Timeline ’te laat’-berichten worden momenteel niet verzonden In behandeling
11-07-2025 Huisartsenzorg Bij het declareren en openen van een declaratie verschijnt een wit scherm. In onderzoek
25-06-2025 GZSP Bij het valideren verschijnt de foutmelding “Ysis is momenteel niet beschikbaar vanwege gepland onderhoud of vanwege een storing. In onderzoek
13-06-2025 ELZ en ZPM De declaraties die gedaan zijn in de periode t/m 10 juni en waarvoor geen retourbestanden binnen zijn gekomen, daarvan moeten de retourbestanden handmatig worden gedownload uit Vecozo en ingelezen worden in de financiële module. Om dit te doen tijdelijk de optie automatisch verzenden naar Vecozo uitschakelen.  NVT
20-04-2025 ELZ Sommige regels staan dubbel in de financiële export. Deze moeten helaas handmatig worden verwijderd. In onderzoek
01-04-2025 ELZ Er is afkeur met de melding “Prestatie voldoet niet in combinatie met eerdere prestatie.” (prestatiekoppelnummer) Zie nieuwsbrief over stand van zaken GDS


Opgeloste problemen

Datum opgelost
Module
Beschrijving
Status
Opmerking
08-08-2025
Er speelt een probleem op onze mailserver. Hierdoor worden niet alle timelineitems verstuurd. 
Opgelost Let op: afspraken aangemaakt tot 8 augustus zijn niet met terugwerkende kracht verzonden
25-07-2025
ELZ
Na uitschakelen module blijft Eerstelijnszorg zichtbaar in de linkerkolom onder ‘Admin’. Opgelost
07-07-2025
Klantportaal
Er was een storing bij onze leverancier van het Klantportaal, er konden tijdelijk geen tickets worden aangemaakt.  Opgelost
01-07-2025
GRZ-DIS
Een DIS aanlevering is niet mogelijk Opgelost
05-06-2025
Zorgmail sturen
Een deel van de via Zorgmail uitgestuurde brieven bleek niet te worden verwerkt door integratiepartner Enovation, en werd daardoor niet afgeleverd. Opgelost
04-06-2025
Koppeling PUUR
Er was sprake van een storing op de koppeling met PUUR. Het kan zijn dat sommige rapportages/ medische gegevens niet doorkomen in Ysis. De impact en een oplossing worden momenteel onderzocht. Opgelost