Bekende problemen
 
Datum
Module
Beschrijving
Status
Alternatief
03-10-2025 GZSP De validatiemelding “De datum van de procedure valt in een actief zorgtraject (1014/1015)” wordt getoond terwijl er bij de betreffende patient geen 1014/1015 is geregistreerd. In onderzoek
08-09-2025 Alle modules De financiele export bevat niet altijd alle declaraties. In onderzoek
01-04-2025 ELZ Er is afkeur met de melding “Prestatie voldoet niet in combinatie met eerdere prestatie.” (prestatiekoppelnummer) Zie nieuwsbrief over stand van zaken GDS


Opgeloste problemen

Datum opgelost
Module
Beschrijving
Status
Opmerking
15-10-2025 Koppeling met PUUR Wegens zware belasting van de koppeling tussen ecd PUUR en Ysis worden gegevens vanuit Ysis vertraagd en in sommige gevallen niet in PUUR weergegeven. Opgelost
07-10-2025 Behandeldossier Het Ysis behandeldossier kan momenteel trager zijn dan je gewend bent. 
Opgelost
07-10-2025
ELZ
Als de kostenplaats alleen is ingevuld in het behandeldossier en niet in Ysis financieel komt deze niet mee in de financiële export en de rapportage Opgelost
29-09-2025
Inzicht
Downtime Ysis Inzicht. Opgelost
26-09-2025
GZSP
Bij het valideren verschijnt een onterechte melding dat de AGB-code niet is ingevuld in het beheerscherm. Opgelost
23-09-2025
Integratie Myneva
Vanwege een storing op 22 september wordt nagegaan of dataherstel nodig is.
Update: Myneva heeft benodigd herstel reeds afgerond.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie Fierit
Vanwege een storing op 22 september wordt nagegaan of dataherstel nodig is.
Update: Fierit heeft benodigd herstel reeds afgerond.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie LableCare
Vanwege een storing op 22 september is dataherstel nodig geweest voor het synchroniseren van gegevens.
Dit is inmiddels uitgevoerd.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie SDB-ecd
Vanwege een storing op 22 september is nagegaan of dataherstel nodig was.
Dit was niet het geval.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie Medimo
Vanwege een storing op 22 september vond dataherstel plaats.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
22-09-2025
Huisartsenzorg
Bij het declareren en openen van een declaratie verschijnt een wit scherm. Opgelost
22-09-2025
Gebruikersbeheer
De e-mail om je e-mailadres te verifiëren komt niet altijd aan. Opgelost
18-09-2025
GZSP
Bij het valideren verschijnt de foutmelding “Ysis is momenteel niet beschikbaar vanwege gepland onderhoud of vanwege een storing. Opgelost
01-09-2025
ELZ
Sommige regels staan dubbel in de financiële export. Deze moeten helaas handmatig worden verwijderd. Opgelost
19-08-2025
Timeline
’te laat’-berichten worden momenteel niet verzonden Opgelost
08-08-2025
Timeline
Er speelt een probleem op onze mailserver. Hierdoor worden niet alle timelineitems verstuurd. 
Opgelost Let op: afspraken aangemaakt tot 8 augustus zijn niet met terugwerkende kracht verzonden
25-07-2025
ELZ
Na uitschakelen module blijft Eerstelijnszorg zichtbaar in de linkerkolom onder ‘Admin’. Opgelost
07-07-2025
Klantportaal
Er was een storing bij onze leverancier van het Klantportaal, er konden tijdelijk geen tickets worden aangemaakt.  Opgelost