Bekende problemen
Datum
Module
Beschrijving
Status
Alternatief
19-12-2025 Behandeldossier Nieuw ingeschreven cliënten zijn niet te vinden in de zoekbalk. Er is een vertraging, na deze tijd kunnen de dossiers wel gevonden worden via de zoekbalk.  In onderzoek De dossiers kunnen wel opgezocht worden onder “Locaties”
05-11-2025 ELZ De foutmelding “er zijn geen verrichtingen gevonden” verschijnt in sommige gevallen bij het registreren van een verrichting. In onderzoek Het kan helpen om uit te loggen en opnieuw in te loggen.
08-09-2025 Alle modules De financiele export bevat niet altijd alle declaraties. In onderzoek
01-04-2025 ELZ Er is afkeur met de melding “Prestatie voldoet niet in combinatie met eerdere prestatie.” (prestatiekoppelnummer) Zie nieuwsbrief over stand van zaken GDS


Opgeloste problemen

19-11-2025 Behandeldossier Het Ysis behandeldossier kan momenteel trager zijn dan je gewend bent. Opgelost We werken nog aan verdere verbeteringen
13-11-2025 GZSP De validatiemelding “De datum van de procedure valt in een actief zorgtraject (1014/1015)” wordt getoond terwijl er bij de betreffende patient geen 1014/1015 is geregistreerd. Opgelost
06-11-2025 ELV Per abuis werden er prestatiecodes getoond welke niet meer geldig zijn. Opgelost Corrigeer in dit geval de prestaties en kies de juiste.
05-11-2025 Behandeldossier Het Ysis behandeldossier kan momenteel trager zijn dan je gewend bent.  Opgelost
03-11-2025 Koppeling met PUUR Er lijkt een storing te zijn op de koppeling wat als gevolg heeft dat OVZ maatregelen vanuit PUUR niet naar Ysis worden gekoppeld. Rapportages uit PUUR komen vertraagd in Ysis terecht.
Opgelost
07-10-2025 Behandeldossier Het Ysis behandeldossier kan momenteel trager zijn dan je gewend bent. 
Opgelost
07-10-2025
ELZ
Als de kostenplaats alleen is ingevuld in het behandeldossier en niet in Ysis financieel komt deze niet mee in de financiële export en de rapportage Opgelost
29-09-2025
Inzicht
Downtime Ysis Inzicht. Opgelost
26-09-2025
GZSP
Bij het valideren verschijnt een onterechte melding dat de AGB-code niet is ingevuld in het beheerscherm. Opgelost
23-09-2025
Integratie Myneva
Vanwege een storing op 22 september wordt nagegaan of dataherstel nodig is.
Update: Myneva heeft benodigd herstel reeds afgerond.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie Fierit
Vanwege een storing op 22 september wordt nagegaan of dataherstel nodig is.
Update: Fierit heeft benodigd herstel reeds afgerond.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie LableCare
Vanwege een storing op 22 september is dataherstel nodig geweest voor het synchroniseren van gegevens.
Dit is inmiddels uitgevoerd.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie SDB-ecd
Vanwege een storing op 22 september is nagegaan of dataherstel nodig was.
Dit was niet het geval.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
23-09-2025
Integratie Medimo
Vanwege een storing op 22 september vond dataherstel plaats.
Zie de nieuwsbrief van 23-09-2025 voor meer informatie.
Opgelost
22-09-2025
Huisartsenzorg
Bij het declareren en openen van een declaratie verschijnt een wit scherm. Opgelost
22-09-2025
Gebruikersbeheer
De e-mail om je e-mailadres te verifiëren komt niet altijd aan. Opgelost
18-09-2025
GZSP
Bij het valideren verschijnt de foutmelding “Ysis is momenteel niet beschikbaar vanwege gepland onderhoud of vanwege een storing. Opgelost
01-09-2025
ELZ
Sommige regels staan dubbel in de financiële export. Deze moeten helaas handmatig worden verwijderd. Opgelost