Selecteer een pagina

Handleiding Ysis

Behandelaar

Handleiding Ysis

Behandelaar

  1. Home
  2.  » Behandelaar – Algemeen gebruik Ysis

Algemeen gebruik Ysis

Overzichtsscherm

Overzichtsscherm Na het inloggen verschijnt het Overzichtsscherm. Het Overzichtsscherm is verdeeld in een Navigatiebalk en een Werkblad met zes boxen. Navigatiebalk Bovenin het scherm bevindt zich de Navigatiebalk met een aantal navigatieknoppen De...

Lees meer

Locaties en afdelingen bekijken

Locaties en afdelingen bekijken Vanuit de navigatiebalk Als er in de navigatiebalk op Locaties geklikt wordt, verschijnt er een overzicht van locaties en afdelingen. Door op een afdeling te klikken verschijnt het overzicht van alle dossiers binnen...

Lees meer

Een dossier zoeken

Een dossier zoeken Met de optie Zoeken  in de navigatiebalk van Ysis kan er snel gezocht worden naar dossiers. Snel zoeken 1. Typ een geboortedatum, BSN of (gedeelte van) de geboortenaam, partnernaam of voornaam in. Het is ook mogelijk om te zoeken...

Lees meer

Nieuw dossier aanmaken

Nieuw dossier aanmaken / Cliënt inschrijven Om een nieuw dossier aan te maken binnen Ysis kunnen de volgende stappen worden gevolgd. 1. Ga naar 'Mijn Locaties' op de overzichtspagina, of naar 'Locaties  in het hoofdmenu'2. Klik op de afdeling waar...

Lees meer

Recente verslagen

Recente verslagen Het is mogelijk om een overzicht van de meest recente verslagen van een groep cliënten op te roepen. Klik hiervoor rechtsboven op de eigen initialen of profielfoto van de gebruiker en kies 'Recente verslagen'. Het volgende scherm...

Lees meer

Patiënt muteren

Patiënt muteren Het muteren van cliënten is een autorisatie die uw applicatiebeheerder kan toekennen. In het actiemenu verschijnt dan de optie 'Patiënt muteren'. Patiënt verhuizen 1. Ga in het scherm naar Acties en klik op ‘Patiënt muteren’.2. Klik...

Lees meer

Admin tabblad

Admin tabblad Algemeen Hoe een nieuw dossier aangemaakt moet worden staat hier beschreven. Administratieve gegevens kunnen ingevoerd worden op het Admin tabblad. Hier zijn de volgende formulieren beschikbaar: Persoonsgegevens, Adresgegevens,...

Lees meer

Een attentie toevoegen

Een attentie toevoegen Het is mogelijk om in het dossier van de cliënt een attentie toe te voegen. Dit is mogelijk op  drie niveaus. Door het gewenste niveau (waarschuwing, bijzonderheid of markering) te selecteren kan er tekst ingevuld worden....

Lees meer

Verslag en volledig dossier printen

Verslag en volledig dossier printen   Verslag printen Indien het nodig is om de verslaglegging/decursus te printen kunnen de volgende stappen doorgelopen worden: Klik op ‘verslag uitprinten’ in het menu ‘Acties’. Bevestig in de pop-up; een .pdf...

Lees meer

Verwijzen naar een andere discipline

Verwijzen naar een andere discipline In Ysis kan een gebruiker verwijzen naar een andere discipline als de beheerder de autorisatie 'Verwijzen naar andere disciplines' heeft toegekend.  Klik op ‘Verwijzen’ in het menu Acties. Selecteer de...

Lees meer

Profielfoto gebruiker

Profielfoto gebruiker Het is mogelijk om als gebruiker een profielfoto in te stellen. Deze is in het dossier zichtbaar in de navigatiebalk, in plaats van de initialen. Ook is deze voor de cliënten zichtbaar in het cliëntportaal Yris. Om als...

Lees meer

Wachtwoord vergeten of wijzigen

Wachtwoord vergeten of wijzigen In Ysis is het mogelijk om zelf een nieuw wachtwoord op te vragen of het bestaande wachtwoord te wijzigen, zonder de applicatiebeheerder of de helpdesk te bellen. Dit is alleen mogelijk als er geen gebruik wordt...

Lees meer

Inloggen en uitloggen

Inloggen en uitloggen Inloggen Deze inlogprocedure geldt alleen indien er geen gebruik wordt gemaakt van een Single Sign On binnen de organisatie. De webadressen die gebruikt kunnen worden om op Ysis te benaderen zijn: Productie:...

Lees meer

Ontvangen externe verwijzingen

Ontvangen externe verwijzingen Voor het verwerken van externe verwijzingen heeft de gebruiker de autorisatie 'Verwerken externe verwijzingen' nodig . Deze autorisatie kan worden toegekend in het gebruikersbeheer. Ontvangen externe verwijzing Na het...

Lees meer