Selecteer een pagina

Checklist inrichting GZSP

Inrichting gebruikersbeheer

In de module Gebruikersbeheer

  • Voor alle betrokken medewerkers is de AGB code ingevuld in het gebruikersaccount.
  • Medewerkers die de declaraties afhandelen hebben de autorisatie voor de module ‘Ysis Financieel voor eerstelijns paramedische zorg, huisartsenzorg en GZSP’ nodig, alsmede de autorisatie ‘Declareren HA, ELZ en GZSP’.

Ysis behandeldossier

Op het scherm Beheer

  • Onder ’Locaties/afdelingen’ kunnen een of meerdere afdelingen GZSP aangemaakt worden. Daarbij moeten twee vinkjes aangevinkt worden: GZSP en extramuraal. Wanneer deze aangevinkt zijn wordt er niet automatisch een behandelrelatie met de medische discipline aangemaakt bij de cliënten op deze afdeling en staat de GZSP module automatisch aan.
  • Eventueel is het mogelijk om aan te geven dat de hoofdbehandelaar niet in Ysis werkt om te voorkomen dat medische basisgegevens worden overschreven. Klik hier voor meer informatie.

Ysis Financieel module GZSP:

  • De tarieven moeten zijn ingevoerd. Zie: Tarieven import GZSP
  • Onder beheer:
    • AGB code(s) invoeren voor het declareren
    • Factuurnummerrange invoeren

      Dit zijn de eisen voor factuurnummering, deze zijn elk jaar opnieuw in te stellen:

      • De totale range mag maximaal 8 karakters lang zijn
      • De range kan niet beginnen met een 0
      • De range mag beginnen met 1 of meerdere letters. Wanneer de range begint met een letter, zal er na de letter ook een startcijfer ingevoerd moeten worden.
        Voorbeelden:
        10000001 – 19999999
        G1000001 – G1999999

       

    • Indien de organisatie gebruik wil maken van het automatisch verzenden van facturen naar VECOZO en het automatisch ophalen van retourinformatie, kan dit ingericht worden in de Ysis Financieel module GZSP. De inrichting hangt samen met de inrichting van de COV-check. Zie de VECOZO-pagina voor meer informatie. 

Wanneer de COV-check of het automatisch verzenden van facturen voor een andere financieringsvorm al is ingericht voor de organisatie, dan kan het automatisch verzenden en retourneren van declaratiebestanden zelf ingericht worden op het tabblad ‘Beheer’ en het subtabblad ‘Facturering’.

      • Voer een e-mailadres in voor de communicatie met VECOZO (dit is verplicht. Het e-mailadres wordt door VECOZO gebruikt om meldingen te kunnen sturen als er iets fout gaat. Er wordt geen mail verstuurd als er een nieuw retourbestand beschikbaar is).
      • Zet het vinkje achter ‘Declaraties automatisch naar VECOZO sturen’
      • Sla de configuratie op met de ‘Opslaan’ knop

Indien de organisatie gebruik wil maken van bovenstaande VECOZO-integratie voor het declareren en wij hebben dit nog niet ingericht, ontvangt GeriMedica graag een VECOZO-systeemcertificaat met de juiste rechten.

    • Grootboek en kostenplaats per discipline: het grootboekrekeningnummer en de kostenplaats die worden toegekend tijdens het declareren en meegaan naar de financiële export, indien deze wordt gebruikt, kunnen op 2 plekken ingevoerd worden. Beide zijn optioneel en afhankelijk van de vraag van de financiële administratie in te richten:
      • Op het niveau van de afdeling (‘Beheer’ in Ysis Behandeldossier). Bij het registreren zal het grootboeknummer en de kostenplaats van die afdeling gekoppeld worden aan de verrichting.
      • In Ysis Financieel GZSP onder ‘Beheer’, subtabblad ‘Facturering’: hier kan het grootboek en de kostenplaats geconfigureerd worden voor de GZSP declaraties. Deze configuratie is leidend boven de configuratie in het Ysis Behandeldossier. 

Ysis Financieel module ELZ:

Indien de paramedici gaan declareren via de GZSP dient de eerstelijns paramedische zorg module ingericht te zijn. Zie hier.

 

Inrichting door GeriMedica

  • Integratie met VECOZO (Indien gewenst. Hiermee wordt ook de COV-check ingericht)

Overig

Hou er rekening mee dat een arts bij de cliënt thuis internet nodig heeft om Ysis te kunnen benaderen. Dit kan door de hotspot op een telefoon te gebruiken of een device met eigen netwerk verbinding. Denk ook aan de 2 factor authenticatie. Wanneer er gebruik wordt gemaakt door de organisatie van de SSO mogelijkheid, dan dient altijd ingelogd te worden in de omgeving van de organisatie.

Voorheen werden de verrichtingen die nu onder de GZSP regeling vallen gedeclareerd vanuit de subsidieregeling, de zogenoemde S-regels. De H-regels vallen niet onder de GZSP en kunnen geregistreerd worden via de algemene tijdsregistratie.