Selecteer een pagina

Handleiding Ysis

  1. Home
  2.  » Veelgestelde vragen – Yris

Veelgestelde vragen

Yris

Ik wil graag meer informatie zien in Yris, bijvoorbeeld meetinstrumenten en het behandelplan. Hoe kan ik dit zien?

Op dit moment zijn vier onderwerpen beschikbaar:

  • de verslaglegging (wat is er over mij geschreven?);
  • de agenda (komt de fysiotherapeut vandaag?);
  • het behandelteam (wie is mijn arts?)
  • het behandelplan (wat is mijn actuele behandelplan?)

Andere dossierinformatie is in deze versie van Yris nog niet beschikbaar.

Ik wil graag Yris ook op een iPhone of iPad kunnen zien, is dit mogelijk?
Ja, Yris is ook op een iPhone of iPad te gebruiken, echter zonder spraakfunctie.
Eén van de handige functies van Yris is de spraakfunctie. Cliënten kunnen hun vragen uitspreken en Yris geeft hierop antwoord. Omdat bij sommige cliënten spraak een probleem is, kunnen de vragen ook via het toetsenbord ingevoerd worden. Apple heeft het gebruik van de microfoon door externe applicaties beperkt. Gebruikers van Yris op een iPhone of iPad kunnen hun vragen alleen stellen door deze via het toetsenbord in te voeren.
Kan ik Yris ook op een telefoon én tablet gebruiken?

Nee. Op dit moment is het mogelijk om Yris op één apparaat te gebruiken.

Kan de contactpersoon van de cliënt ook toegang krijgen tot Yris?

Op dit moment kan alleen de cliënt toegang krijgen tot Yris en nog geen contactpersonen.

Ik hoor geen Nederlandse stem, hoe kan ik dit oplossen?
Het kan zijn dat er geen Nederlandse stem is geïnstalleerd op de telefoon. Dit is eenvoudig te doen door de volgende stappen te doorlopen op de telefoon:
1) Klik op de menu knop en ga naar instellingen
2) Klik op Toegankelijkheid
3) Tekst naar spraak
4) Klik op Voorkeursengine
5) Klik op Spraakgegevens installeren
6) Klik op Taal: selecteer een Nederlandse stem of Systeemtaal gebruiken en volg de stappen die in beeld komen om de stem te installeren.
Als de gebruiker een keuze heeft tussen de Google Engine en een andere, dan dient de Google Engine te worden geselecteerd.
Let op: daarna moeten alle tabbladen van de browser worden gesloten, zodat de browser opnieuw wordt gestart.
Ik kan de QR code niet scannen en krijgt onderstaande foutmelding, wat nu?
1) Ga naar de Chrome browser;
2) Klik op het Meer menu rechtsbovenin;
3) Ga naar Instellingen Site-instellingen > Camera;
4) Klik op de website;
5) klik op Toegang tot Camera > toestaan;
6) Open Yris in Chrome op de telefoon en geef toestemming voor het gebruik van de camera in de pop-up die volgt.
Werkt dit niet? Kijk dan bij instellingen of u de pop-ups niet geblokkeerd heeft.
Kan ik informatie uit het ECD ook inzien in Yris?

De rapportages uit het ECD zijn ook op te vragen in Yris.

Is verwijderde verslaglegging te zien in Yris?

Nee, deze verslaglegging komt niet in Yris.

Kan er een rapportage gegenereerd worden van welke cliënten Yris geactiveerd is?

Deze informatie is beschikbaar in Ysis Inzicht.

Kunnen cliënten die opnieuw opgenomen worden ook verslagen van eerdere opnames lezen?

Ja. Alle verslaglegging, ook van eerdere opnames, wordt getoond.

De cliënten van mijn organisatie kunnen het behandelplan niet vinden, hoe komt dat?

Het kan aan twee dingen liggen.

1. In beheer kan de ‘behandelplan vink’ uit staan. Deze kan door de applicatiebeheerder aangezet worden.
2. De andere optie is dat er geen actueel behandelplan aanwezig is bij de cliënt.

De cliënt is ontslagen, wat gebeurt er nu met de inzage?

De toegang tot Yris vervalt zodra de cliënt is ontslagen.